fredag den 14. november 2014

Kofte strik a la Oleana


Jeg er jo helt vild med Oleanas design...



Det er både materialer OG udformning...
Den måde mønstrene blandes og fordeles op over trøjer og jakker...



Jeg har også beundret projekterne i Koftegruppa på Facebook.
Der strikkes jo helt vildt på kofter i Norge!
Og jeg ved (heldigvis), at jeg får Kofteboken i julegave....
Men det kan jeg jo ikke vente på!

Jeg har ruget på idéerne længe...

Resultatet er inspireret af trøjer, jeg har strikket gennem tiden...


Nu er jeg så spændt på, om det bliver lige så godt, som mit Excel mønster!


16 kommentarer:

  1. Ser godt nok spændende ud. Glæder mig til at se den strikket :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg også... Det går sjældent lige ud ad landevejen!

      Slet
  2. De er altså også virkelig smukke

    SvarSlet
    Svar
    1. De er så smukt forarbejdede og lækre at røre ved!

      Slet
  3. Selvfølgelig bliver den lige så flot - og nok også meget flottere, selv om jeg er imponeret over dine Excelark :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Min trøje bliver i det sædvanlige uld fra lageret! Jeg er mest spændt på proportionerne...
      Mønstret står ret godt på excel...

      Slet
  4. Sikke et arbejde du har lavet allerede. Så spændt på hvordan den bliver!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kender jo min hang til Excel! Det giver da et ret godt indtryk af projektet.... Men somme tider er virkeligheden en anden...
      Så jeg strikker.... på et ærme!

      Slet
  5. Det lyder spændende med det nye projekt.
    Oleanas designs har jeg altid været vild med

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu skulle det være... har virkelig brygget længe uden at have "idéen"!
      Ja.. Oleana er håbløs forelskelse... hun er over min stand!

      Slet
  6. Jeg er ikke altid helt begejstret for Oleana, synes det kan blive for "overdådigt", men det hører jo bare ind under smag og behag - jeg kan sagtens se, at der ligger stort kreativt arbejde bag :-) Jeg er sikker på, du nok skal få noget godt ud af det, Anne, uanset hvad :-) Koftabogen kunne jeg godt finde på at købe, selvom jeg ikke gider ret meget flerfarvestrik - for den er garanteret smuk :-)
    Hvor dejligt, at du lige gav os en kalender med strikkeevents - jeg tror da både jeg skal til Ry og Saltum :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er da også meget det er For Meget... Men jeg kan se muligheder i de optiske tricks der er i designet...Og inspiration til at vælge noget mere farverigt...
      Ikke at man kan se det på det nuværende projekt... men man må starte lidt forsigtigt?
      Jeg forventer, at Kofteboken - også - er en dejlig billedbog... Med masser af inspiration til strik.
      Det gik op for mig at året allerede rummer en masse gode ture... Måske mødes vi...

      Slet
  7. Jeg tror den koftegruppe har fået en hel del af os til at interessere os for kofter ! Den bog står bestemt også højt på min ønskeseddel :o) Den oleana kofte er rigtig smuk - jeg er spændt på at se din udgave.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er da ren koftefeber.... Glæder mig sådan til at se bogen.
      Tak... jeg er også spændt på resultatet!

      Slet
  8. Intet er skønnere end smukke bøger med strik....åh det er creme for sjæle som os :-) sikker på din kofte bliver flot - jeg glæder mig til at vi får lov at se lidt mere... God weekend;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg samler nærmest på smukke inspirerende bøger... Det er en glæde at blade i dem, suge indtryk til sig.
      Også god weekend til dig.

      Slet