fredag den 25. marts 2016

3 timers gulvgymnastik for en Regnbue!

Avvvv... Åhhhh.... Uhhh.
Min ryg og min r..!

Vi har siddet på gulvet over for hinanden og riet Regnbuetæppet sammen!


Det tager alligevel tid...
For det skal gøre ordentligt...

Vi bredte os over hele gulvet...

Erik fortrak til køkkenet og bagte franskbrød!


Mens jeg varmede vand til Kakao og smurte nybagt brød syede Gitte det sidste...

Lyskontrol af bagsiden...

Der er lige en bane der skal rettes...
Det buler på den forkerte måde!



Færdig!!!!!!!



Ja... der er så godt 200 sikkerhedsnåle der skal pilles ud!

Så gik vi en tur for at få rettet ryg og hofteled ud!!!
5,75km blev det til...
Godt med frisk luft!

8 kommentarer:

  1. Hei Anne
    Det teppet er altså så flott. Og for en kjempejobb det må ha vært å sy det sammen.
    Et meget flott arbeid, må jeg si.
    Ellers var det mye å ta igjen her inne hos deg. Jeg har vært så travel i det siste, at blogging har vært nedprioritert. Også strikking. Men det har jo min mor tatt seg av istedet ;)
    En fortsatt god påske til deg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusid tak, Sylvia. Det var i hvert fald hårdt at sidde på gulvet!
      Det er godt med teamwork; både i patchwork og strik.
      God påske til dig også.

      Slet
  2. Erik var fornuftig !!! Det blir bare vildt flot, glæder mig til at se mere når det er quiltet og "sjælen" kommer mere frem. Før og efter billeder viser tydeligt hvor meget quiltningen betyder og giver liv /sjæl.
    Go påske

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi nød det nybagte brød, Helle.
      Tak, farvespillet er så skønt. Hun begynder ikke at quilte for rosen er quiltet. Så det varer en rum tid før Regnbuen for sin sjæl.
      God påske til dig og familien.

      Slet
  3. Det er noget af et arbejde og tungt må det være at sidde med, også selvom I har siddet på gulvet.
    Jeg nyder også at gå i disse dage. Jeg kan næsten se skoven gro, mens jeg går der.

    SvarSlet
    Svar
    1. Et stort arbejde, men ikke så tungt, Pia. Det var anstrengelserne ved det uvante gulvarbejde, der var det værste.
      Det er så skønt at se hvordan det grønnes dag for dag. Vi nyder gåturene.
      God påske.

      Slet
  4. Det er rigtigt, som Helle siger, at tæppet vil få et helt andet udtryk, når det er quiltet. Glæder mig til at se resultatet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er fascinerende at se hvordan quiltningen giver struktur og karakter til et tæppe. Vi glæder os også til at se resultatet, men som nævnt ovenfor, så skal rosen quiltes først. Den har spøgt i baggrunden, fordi hun ikke rigtigt vidste, hvordan hun ville gribe det an. Følge bladenes buer eller bare rene linjer.... Nu printer vi billedet ud og så kan hun tegne linjer og tænke over det!
      God påske.

      Slet