lørdag den 15. oktober 2016

Gear Fit 2... Den kan mere end vise klokken!

brrr... brrr...
Mit nyeste legetøj vibrerer på armen og fortæller, at jeg har siddet stille for længe!
Jeg overtog et Samsung Gear Fit 2 fra Gitte. Det fulgte med hende nye mobilos... og hun havde ikke interesse i det. Hun fik penge og jeg fik fornøjelsen!
Det kan mange sjove ting...
Pulsmåling. Søvn. Skridt. Motion. Måle etager. 
Man kan registrere, hvor mange glas vand man drikker og kopper kaffe!
Der er timer og stop ur.
Og plads til musik!
Jeg bruger ikke alle de muligheder.

Men det mest geniale for en hørehæmmet, som mig, er, at jeg får besked= vibration, når der er en sms, mail, opkald på mobilen!
Man kan selv vælge, hvad man vil have besked om, men det er mine prioriteter!!

Uret er overraskende behagelig at at have på armen. 
Jeg vil også sige, at jeg tager de målinger med et gran salt. Jeg stoler mere på min Omron skridttæller...

Der er også GPS i Gear Fit 2. 
Men jeg har ikke fundet ud af, hvordan jeg får et kort frem med ruten fra gåturen...

Og det bliver ikke i dag...

Billedet er fra en dejlig tur igår!

I dag er det rive ruske vejr...
Lige til inde hygge...
Strik, broderi, TV, PC...
Og en kop varm kaffe!

6 kommentarer:

  1. Uha, det er vist ikke noget for mig.
    Jeg nøjes med det om TV, kaffe og strikketøj.

    SvarSlet
    Svar
    1. Som nævnt er den største fordel vibration fra sms mm. fra mobilen, Ellen. Alt det andet er legetøj!
      Jeg har også holdt mig til hyggesyslerier i dag 😉

      Slet
  2. Jeg kan forstå, at det med vibrationer er en stor fordel, når man er hørehæmmet, og jeg vil give dig ret i, at det meste af det andet er noget værre gejl - nok især det med vandet og kaffen - sikke noget pjat :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja. Enig, Ellen. Da jeg købte det af Gitte, var det GPS og ruteoptegnelse, der trak; så kunne jeg spare strøm på mobilen.
      Men det har jeg ikke kunnet få til at fungere og ikke fundet en brugbar vejledning på nettet. ØV!
      Dimsen kan da bruges som en nem måde at notere, om man drikker nok H2O.
      Timer og stopur er også brugbare.
      Men vibratormeddelserne er blevet den bedste grund til at bruge uret!

      Slet
  3. Så sjovt med nyt nyt "legetøj" :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig, Mette. Og noget helt andet end forventet der er "det bedste" ved uret!

      Slet