søndag den 27. november 2016

1. søndag i advent... og en skøn gåtur.


Så er juletiden begyndt.

I år kom der stjerner på fadet mellem lysene.
Jeg fik stjernerne af Gitte.

Nu kan jeg nyde dem hele december...

Da jeg pustede lyset ud opstod dette slørede væsen i solstrålen.

Man skal skal lufte grundigt ud, når der bruges levende lys!
Her kan man se alle de partikler, der svæver rundt...

Dagen blev brugt på at få det første julepynt frem.

Vinduerne blev pudset og guldet hængt op.

Juleløbere blev lagt på skænken og kommoden.
Kalenderlyset sat i stage... så er det klar.

Jeg nåede en gåtur sidst på eftermiddagen.

Jeg tog stien om bag Birn og ned til åen, mens solen dalede ned bag træerne.

Jeg satte mig på bænken og så ud over Storådalen

og golfklubbens arealer.

Det var koldt om rumpen...

Men så smukt, at jeg blev siddende og så solen gå ned...

Vejen hjem gik hen langs golfklubbens "forside".

Der må have været en ekstra smuk udsigt fra restauranten i dag!

Næsten hjemme.
Nu med ryggen mod solnedgangen...
Pastelfarver i den fineste graduering.

Et farveforløb, der fik mig til at tænke på alle de dip dye projekter der er igang på IG og andre steder.

Knap 4 km blev det til.
Og sindet fyldt af de skønneste indtryk.



8 kommentarer:

  1. Det har været en fantastisk dag i fag - man skulle ikke tro, det var november :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har været en nydelsesfuld novemberdag! Både hygge og høj himmel.

      Slet
  2. En dejlig 1. søndag i advent, og det med det smukkeste vejr.
    Jeg var på Kulturdivisionen Slagteriet Holstebro til julebazaar, havde glemt pungen med vilje, for hvor var der meget spændende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det så skønt. Og heldigt med godt vejr på en søndag! Jeg har ikke været ude på slagteriet.. Smart træk at efterlade finanserne hjemme! Gimsinghoved kunne være et udflugtsmål...

      Slet
  3. Ja der er nogle fantastiske farver lige når solen er gået ned. Man kalder det vist også den blå time, har jeg hørt. Eller mørkning, det er en dejlig stund når man tager sig tid til at stå stille og nyde, eller gå en tur.
    Ja stearinlys er vist lige så slemme som rygere, så jeg sparer meget på dem. Jeg tror jeg venter med vinduespudsning til januar, når julelysene er nedbrændt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare med at nyde de smukke naturscenerier, når de er der.
      Jeg pudsede vinduerne inde, fordi jeg holder af genskinnet fra mine Georg Jensen ophæng. Men udvendigt er det omsonst om vinteren!

      Slet
  4. Der har altså været mange smukke november-scenarier i år - jeg kan godt forstå du var positivt fyldt op efter din tur - og så er det jo dejligt at komme ud i den friske, kolde luft efter stearinlysene :-) Men jeg hører nu til dem som bliver ved med stearinlys til den bitre ende - det er så smukt og hyggeligt - vi må bare huske at lufte ud :-) Ha en rigtig dejlig aften :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har været utroligt smukt; først med løvfarver i starten af måneden og så klare dage med sol op og ned. I kontrast til de meget regnfulde dage november også byder på...
      Dage til levende lys og hygge. Jeg bruger levende lys. Jeg elsker det gyldne skær flammen giver i stuen. Og så lufter jeg godt ud bagefter!

      Slet