lørdag den 13. januar 2018

Man kan vel sige, at det er op ad bakke!

Det er altid spændende at se et sjal vokse frem...
At se hvordan det ser ud i strik frem for på print.

Stenhaven og porten kom frem...

Søen ved bjergets fod skulle have forskellige nuancer for at skabe bølger...

Partiet med skov og bjerg skulle give indtryk af forskellige vækster...

Med Layout på mobilen kan man få et indtryk af for og bagsiden lagt sammen!

Templet strikkes i de mørkeste nuancer.
For at skabe bølgerne brydes garnet og splejses med ny farve på stykket mellem tempel og søen.
Det samme med de grønne farver i området ovenover.
Bjerget skulle også have nuancer i grå.

Det var op ad bakke😉

Jeg måtte op på skamlen for at få overblikket!

13 kommentarer:

  1. Du godeste altså Anne - strikker du 24/7? Det er da utroligt, så hurtig du er!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, da 😄 Men det her er resumé af processen med Japansjalet.
      Sjalet er færdigt 😉

      Slet
  2. Nå nu forstår jeg bedre, med dit forrige svar. Ellers ville de da også være total speed strik.
    Det ser da super godt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg strikker hurtigt... Men dog ikke så hurtigt 😉
      Tak😀 Det har været et spændende projekt.

      Slet
  3. Svar
    1. Elsker at strikke... Når jeg ikke lige er i gang med noget andet... 😀

      Slet
  4. En dejlig rejse. Forstod ikke lige overskriften, du ved op ad bakke er jo som regel negativ ladet, altså det går ikke lige som præsten prædiker. Din overskrift var så bogstavelig ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også lidt drilleri med den overskrift! Jeg kan lide at lege med sproget.
      Og det gik jo op over bjergets sider...

      Slet
  5. Hvorfor er min kommentar væk
    den var kort ja men jeg udtrykte da bare jeg var imponeret over man kunne strikke i motiv, troede jeg ikke man kunne

    SvarSlet
    Svar
    1. Aner ikke hvor din kommentar blev af! Men tak fordi du vender tilbage...
      Mønsterstrik kan skabes lige som korssting. Man skal bare tage højde for at bruge en anden målestok i strik: maskerne er rektangulære. ca. 5:4.

      Slet
    2. Mystisk
      syntes det sejt man kan,m jeg kan knap nok strikke, men lyder jo meget logisk at det som korsstingsmønster (noget jeg forstår)

      Slet
    3. Pyt... Godt du er med nu..
      Ja, ikke... Et sting= en maske. I små mønstre kan man bare strikke direkte efter korsstingsmønstret. Som f.eks. det blomstersjal jeg lavede i december.

      Slet