onsdag den 16. maj 2018

Havearbejde med strikkepauser!

Der sker da noget derude...
tidligt og sent; for ind imellem er det for varmt at knokle.

Hullet er blevet fyldt med 5 amerikanske blåbær, der stod "forkert" i den anden del af haven.
Bunddække er tænkt med lyng, tyttebær...

Under egetræerne er et virvar af gamle stauder. de har et TÆT rodnet og er pokkers besværlige at fjerne.
Der skal stå bregner og bronzeblad mm.

I pauserne strikkes lidt forskelligt!
Jeg har fået strikket lektier!
Tæer.
3 slags.
Jeg kan bedst lide "den skrå".

Den er lidt for spids, men der kan vel sluttes lidt før og laves en syet aflukning...

Gitte og jeg var til Feminaløb i Herning på en alt for varm mandag aften!
2400 tilmeldte...
Vi skulle gå 5 km.
Men efterhånden blev larmen og varmen for meget, så vi fik (med lidt besvær) vores goodiebags udleveret og gik hjemad.
Vi valgte en lille omvej og en tur i parken. På den måde gik vi alligevel 5km. Vi kom bare hjem noget før!

En tur på biblioteket, hvor der altid er nyt at kigge på... ikke kun bøger.
Denne flotte planke med gåsetræk står midt i rummet.

Der er en udstilling i forbindelse med Fuglenes dag.

Flot ikk'?

I marts måned kom en lille pige til verden og der blev lavet barselsgaver.

Suttesnore en en hel videnskab i længde og type sut! Så det blev en af hver... Med strop og silikonering.
Det er sjovt at strikke så småt...
En afveksling fra L-XXXL!

Den lille er vokset siden...
Og vokset ud af..

Pixiehuen er populær og jeg har fået lov at være Strikkemoster og strikke nogle flere i forskellige størrelser.

Nu skal de bare afleveres...

4 kommentarer:

  1. Det er så dejligt at strikke baby- og småbørnstøj. Det er derfor, jeg er blevet så glad for Røde Kors.
    De der sokketæer ... den til højre på 1. billede er ærlig talt decideret grim. Det kan jeg vist godt tillade mig at sige, når du ikke synes, det er den bedste ;-)
    Det er ALT for varmt til havearbejde i solen - jeg har opholdt mig i den så lidt som muligt i dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Baby/børnetøj er hyggestrik!
      Vi er skam enige om de sokketæer. Den runde tå sidder heller ikke godt på min fod.. Den skrå skal fintestes. Den har potentiale..
      Her har være mere behageligt i dag;solskin og kølig n/v vind.
      Kunne godt bruge en dag med byger, så vi kan plante uden at skulle vande helt så meget!

      Slet
  2. Dejligt for dig at være strikkemoster. Det er så hyggeligt, og samtidig går det bare så stærkt.
    Udover Pixiehuen var min datter vild med djævlehuen, og det med kvast. Det var da de kunne sidde op, når de var på tur.
    I dag er det kjoler til Frida, som min datter bestiller hos en der er speedstrikker, og ja, cardigan, for som du ved, strikker jeg kun rundt, vrangmasker kun i rib eller i et mønster, og klippe op til stolpe/knapper, det tør jeg ikke(hihi). Nu er knæstrømper og ja, sokker også kommet min vej. Kan lige klare en kilehæl med vrangpinde.
    God 2. pinsedag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig hyggeligt og rart med småstrik, der hurtigt er færdigt.
      Og fint med fordeling af bestillinger til Frida, så kompetencer udnyttes😀
      Jeg morer mig med sokkestudiet.
      God 2. Pinsedag i solskin.

      Slet