mandag den 15. januar 2018

Så skal der syes og klippes... og repareres!

For første gang har jeg været for hård ved mit strik.

Da jeg strakte den skrå kant, brast tråden!
ØV! UF!

Hvad nu???

Jeg syede zig zag ... forsigtigt.

Trak vejret dybt... som jeg plejer...

Klippede sjalet op...


Og syede maskesting ind i det ødelagte område....

Pyha...
Det gik godt!

Jeg samlede masker op. Startede i øverste venstre hjørne; en maske for hver omgang på de skrå sider.
Jeg samlede op med bundfarven. Den første omgang forsvinder ind i kanten.
Så kan mønstret i kanten starte i øverste højre hjørne...

Efter nogle omgange satte jeg wirer i og lagde sjalet ud på gulvet. Det var så spændende at se, hvordan virkningen med det mørkblå ville blive!




6 kommentarer:

  1. Pyyyhhhh. Det er sådan noget, der næsten kan give én hjertestop!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gav i hvert fald et GIB i mig, da jeg hørte det knæk fra garnet, der opgav kampen!!!
      Puha.. jeg kiggede på det og satsede på, at det kunne klares med lidt kreativt syarbejde. Det meste ender alligevel under kanten, men det skulle kunne holde til at jeg samlede masker op.
      Heldigvis gik det godt!

      Slet
  2. Godt med erfaring, så kan meget redes.
    Jeg er "solgt" - så vild med det sjal.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja.. Pyhhh.. Det er godt, man kan fikse uheldene!
      Tak😊 Det blev også bedre, end jeg lige syntes i første omgang.

      Slet
  3. Pyyyy, det er næsten en gyser �� Men hvor er det sjal flot.
    Jeg har læst og læst på dine sider, er helt forvirret nu. Skal til kanten nu, på mit Grønlands sjal, og vil gerne lave alle 3 sider på en gang. Men skal alle 3 spidser strikkes ens ? Altså med ens ud og indtagninger ? Og skal jeg tage masker ud på anden omgang hele vejen rundt ?syns det stod et sted !! pyyyy det er svært, men sikke en rejse, jeg har haft på selve sjalet. Er helt solgt. Det er så spændende at lave dit sjal. Vh Jonna

    SvarSlet
    Svar
    1. Jonna, mit uheld kunne heldigvis klares med nål og garn😊
      Mht kanter og hjørner. Jeg samler 1 maske op for hver omg på de skrå sider. Det er også på de skrå sider jeg tager 1 maske ud for hver 7. maske på 2. omg; 1. omg forsvinder ind i kanten og udtagning i lænken mellem maskerne er næsten usynlig, når jeg tager ud på 2. omg.
      Jeg tager ud på hver omg i de øverste 2 hjørner. I nederste spids tager jeg ud på hver 2. omg: Så lægger kanten sig pænest.
      Strikkehilsner Anne

      Slet