onsdag den 28. marts 2018

Silver Forest...

Silver Forest , som jeg skrev om d.11.3.2018,blev lagt til side til fordel for Carla ponchoen..
(som i øvrigt har fået et nyt hjem, hos en str 38. De klæder hinanden!!)

Nu er den fundet frem igen..

Mit valg af farverækkefølgen var ikke optimal, så jeg tog med baglænsbussen og strikkede mønstret i ny kombi.
Det hjalp på kontrasten.

Trøjen er en sjov blanding af nede fra og op på bærestykket og oppefra og ned under  bærestykket.
Starten med et restegarn, som siden fjernes, kaldes CowYak...

Jeg synes, det er et rigtigt flot mønster.
Det lyser op på de grå plader.

Der strikkes venderækker før borten og efter borten for at give højere nakke.

Da jeg gerne vil have en dybere halsudskæring strikkede jeg flere venderækker efter borten.

Og derefter ribborten i halsen.

For at strikke nedad vendes strikketøjet på hovedet og jeg satte to wirer ind igennem nederste /første omgang ensfarvet.

Så kunne jeg nemlig få et indtryk af om trøjen passede, inden jeg fjernede restegarnet.!

Det gør den ikke!

I mønstret står godt nok, at det vil se stort ud med omkredsen, der skal dække både krop og ærmer.

Men der er nu rigeligt!

Og den måde der tages ind på efter borten giver næsten flæseeffekt.

Det kan jeg ikke lide.

Så jeg slår op til et nyt forsøg.
Jeg har garn nok til et bærestykke mere.

Plan:
En størrelse mindre= en rapport mindre .
Denne gang på p 3,25 i mønstret og 3 i det ensfarvede i stedet for p 3,5 og 3,25.

Det tro jeg vil give et tættere og pænere strik.


8 kommentarer:

  1. Puha, jeg synes da godt nok, at du er rendt ind i en hel stime af ommere for tiden!
    Men ja, det er skønne farver du har gang i til sølvskoven.
    Slå op-metoden kender jeg, men navnet var nyt for mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja.. Det er lidt træls. Men pyt. Tiden er gået godt!
      Jeg nyder de farver. De spiller fint sammen.
      Havde set slå op teknikken. Men ikke prøvet det før. Og kender ikke et dansk navn til den.

      Slet
    2. Den er så smuk den der Silver Forrest, jeg kan se man kan købe mønsteret på engelsk,men har du en dansk oversættelse, jeg vil gerne igang med den. Eller ved du, hvor man kan få fat på den.

      Slet
    3. Den er smuk, Tonie. Jeg har har strikket efter det engelske mønster.
      Og kender ikke til en dansk version...
      Jeg synes ikke det er så svært med de engelske. Der er god oversigt over forkortelserne og man kan jo skrive noter til sig selv på opskriften 😉
      Håber du tør prøve... for så er der så mange spændende mønstre at hente!

      Slet
  2. Det er et usædvanligt smukt mønster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikk'? Jeg faldt for det... lige på stedet!

      Slet
  3. Spændende udfordringer - Når det nu ikke fungere første gang, så er det godt baglænsbussen fik dig på en ny tur.
    God tur med silver forest.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er spændendeat strikke. Bare ærgerligt, at den blev så stor i bærestykket.
      Fortsættelse følger...

      Slet